Solidaritat

Ja fa molts anys que l’Escola Betúlia treballa la Solidaritat. A través de jocs, activitats, visites, col·laboracions amb ONGs, i altres, treballem per establir uns valors que siguin els fonaments del seu perfil com a persones capaces d’ajudar, de col·laborar, de participar i d’entregar-se en actes solidaris i accions cap als més desfavorits.

Aquests darrers dos anys, aquestes activitats són les que s’han vist més afectades per la pandèmia, ja que impliquen molta gent relacionant-se. Per aquest motiu, algunes les hem aplaçat fins que puguem gaudir-ne plenament i d’altres les hem repensat per poder-les fer d’acord amb les condicions sanitàries.

Marató de TV3

Cada novembre, a partir de la proposta de TV3, l’Escola Betúlia amb la col·laboració de tota la comunitat educativa proposa una activitat oberta al barri amb l’objectiu principal de conèixer la malaltia i recaptar diners per a la investigació. Els alumnes d’ESO reben una xerrada sobre el tema de l’any i s’organitza una activitat on hi acostuma a col·laborar l’AMPAVIS.

Donació se sang

Els alumnes de 3r d’ESO fan un projecte d’aprenentatge servei (APS), una proposta educativa que combina el servei a la comunitat i que els alumnes aprenguin; és un sol projecte ben articulat en el qual els alumnes es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

Es tracta de fer un servei a l’entorn social proper a l’escola (aconseguir el màxim de donacions de sang possibles) combinat amb l’aprenentatge de continguts, competències, habilitats i valors.

Les assignatures implicades han estat tutoria i biologia. Hem estudiat la sang i l’aparell circulatori i hem organitzat juntament amb el Banc de Sang i Teixits de Catalunya una jornada de donació de sang a l’escola.

Dia de la Pau

Ens agrada fer alguna activitat durant el dia de la pau, per intentar concienciar al màxim sobre aquest valor. A primària, segons l’any, es participa en els Contes per la Pau, es fan petites representacions teatrals… A ESO s’han fet activitats com haikus per la pau, una cantada de cançons relacionades amb la pau al pati amb ocellets de la pau que hem penjat al pebrer, entre d’altres.