Teatre

A l’escola Betúlia vivim el teatre per ajudar als infants i adolescents a desenvolupar-se personalment i a expressar-se. Ens adaptem a cada alumne, segons les seves aptituds i necessitats educatives. Pensem que l’escola i el teatre són el mitjà ideal per crear les bases d’una societat ben arrelada a la cultura.

Donem molta importància també a la relació que s’estableix entre els membres del grup/classe, entenem el teatre com un mitjà per millorar-la, per establir canvis de rol, per cohesionar i transmetre bones eines per treballar en grup. Oferint així, l’oportunitat d’adquirir valors per a la bona convivència en diversitat i per a una bona inclusió. El nostre projecte ajuda a desenvolupar diferents competències i transmet valors com el compromís, l’empatia, el respecte, la solidaritat i el treball en equip.

Entenem el teatre com un espai de coneixença i de llibertat on els i les alumnes poden manifestar-se i conèixer les seves emocions, des d’una perspectiva pedagògica, d’animació i lúdica. És un espai per expressar sentiments, per explicar històries per connectar amb altres persones, per vèncer dificultats i per enriquir els propis mitjans d’expressió.

És un taller d’aprenentatge participatiu, en grup, on els alumnes tenen la llibertat de ser ells mateixos i es converteixen en protagonistes actius dels seus propis jocs. Mentre juguen aprenen i, mentre aprenen creixen emocionalment buscant el seu equilibri, tot millorant la comunicació amb els altres. Podran potenciar la creativitat, la imaginació, el treball col·lectiu i la capacitat de concentració.