Educació Primària

Back to homepage

En l’etapa d’Educació Primària, l’Escola Betúlia vol dotar l’alumnat d’una formació intel·lectual, emocional i social, estable i ferma, basada en l’autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís.

La vivència i l’experimentació seran el mitjà essencial en l’adquisició dels aprenentatges i el descobriment i desenvolupament de les seves habilitats i destreses.

És per això que apostem per una formació que potenciï l’aprendre a aprendre i el reforç de la confiança en un mateix i de la pròpia autoestima. Pretenem estimular la capacitat reflexiva de l’infant per tal d’esdevenir acurat, crític, creatiu tant el l’àmbit personal com en el social i amb capacitat de raonament.

Medi ambient

Medi ambient

Expressió artística

Expressió artística

images

Educació Física

Robòtica

Robòtica

Pluringüisme

Pluringüisme

Projecte Escolta'm

Projecte Escolta’m

Teatre

Teatre

bd0e771080a908970a6286d86b31f166

Educació Física

Dibujos

Matemàtiques

Dibujos

Programa TEI

MEDI AMBIENT

Som Escola Verda (XESC, Xarxa d’escoles per a la sostenibilitat de Catalunya), és per això que innovem, avancem, sistematitzem i organitzem accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat. Mitjançant el Comitè Verd, els propis alumnes (de 5è de primària a 2n d’ESO) dissenyen les estratègies que l’escola seguirà per tal de perpetuar la nostra tasca a favor del medi ambient. Exemples d’aquestes activitats són: la cartellera verda, la bústia verda, els Green Keepers (els propis alumnes vetllen pel bon ús dels diferents contenidors de residus instal·lats a l’escola i de l’estalvi adequat de l’ús energètic) i el disseny de la nostra mascota verda, en Branquetes.

L’hort de l’escola és un dels petits tresors del que tots els nostres alumnes estan molt orgullosos. Són ells qui el cuiden i vetllen per tal d’obtenir les millors collites. Sempre guiats pels avis, pares i mestres més especialitzats. Sovint, tastem els fruits del nostre hort i fem gala de cistells ben plens de verdures i fruites mediterranis.

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

El professor d’Art i Educació Elliot Eisner Wayne diu que: “ L’art ens recorda que l’acte d’observar intensament, d’obrir la sensibilitat a l’entorn, produeix una recompensa qualitativa en el procés de viure”. Per aquest motiu des de l’àrea d’educació visual i plàstica volem estimular la creativitat dels alumnes i fomentar el plaer de gaudir de les obres d’art i del patrimoni cultural a través de grans artistes (pintors, escultors, ceramistes…) de diferents èpoques i estils.

EDUCACIÓ FÍSICA

Seguint la màxima de Plató “La Manca d’activitat destrueix la bona condició de tot ésser humà, mentre que el moviment i l’exercici físic el conserva” des de l’escola treballem per no obviar ni menystenir el potencial educatiu que té l’Educació Física com una educació integral dels ciutadans, una educació motriu i d’hàbits i valors, de tolerància, de respecte, d’esforç, de disciplina, d’entrega, d’estratègia, de col·laboració, de respecte, d’integració, de millora personal, de l’educació de les percepcions, de les accions i de les habilitats motrius, de la paciència, de la constància i del control emocional…a partir del joc, de la dansa i de les activitats físiques (entre elles piscina).

ROBÒTICA

De la mà dels Bee-bots seguim treballant, en aquesta etapa, la programació robòtica, i també fem ús de l’aplicació Scratch per aprendre a programar.

Les pissarres digitals interactives (presents a totes les aules), les tauletes i l’aula d’informàtica, ens acompanyaran com a eines elementals per construir el coneixement transversal des de totes les àrees.


PLURILINGUÏSME

Els nens i nenes de l’escola comencen primària amb un bon bagatge de la llengua catalana (ja que acostuma a ser la seva llengua materna) i de l’anglesa, que han començat a treballar a Infantil. A cicle inicial, introduïm la llengua castellana; a cicle mitjà, la xinesa; i a cicle superior el francès. De manera que el betulins tenen l’oportunitat de gaudir d’un aprenentatge plurilingüístic al llarg de tota l’etapa de primària i que seguirà amb aquestes cinc llengües durant l’etapa de secundària.


ESCOLTA’M!

El projecte Escolta’m, una tutoria d’escolta activa, és un projecte que pretén treballar des de l’aula les emocions dels infants.

Aquest projecte ens permet vetllar pel desenvolupament integral dels infants.

Amb aquest espai volem enfortir la tasca del docent respecte a la tutoria personalitzada. Volem que l’escola sigui un lloc idoni per a l’aprenentatge, que aquesta tasca es dugui el millor possible i és per això que hem de vetllar per a crear espais on també s’aprengui a escoltar, a dialogar i a prendre decisions, que els infants siguin resolutius i resilients, entre d’altres valors.


TEATRE

Fem i anem a veure Teatre. El Teatre forma part de l’ADN betulí. Durant l’etapa d’infantil i primària gaudim d’obres en català, anglès i musicals. El teatre està tan arrelat a l’escola que a més, els infants, tenen la possibilitat de gaudir de les obres de les companyies que les formen mares, pares i exalumnes.

A 2n de primària es treballa durant tot el curs una obra de teatre. Aquest treball potencia la cohesió de grup i l’esforç comú entre d’altres valors.


M’AGRADA LLEGIR!

Quan arriba l’hora de “M’agrada llegir!”  l’escola s’omple de llibres i de lectura. Es tracta d’un projecte transversal on tota l’escola hi participa, alumnes i mestres.

Expliquem contes, escoltem recomanacions, busquem racons per llegir, treballem amb el projecte telemàtic de lectura Xim i Xesca, ens trobem grans i petits amb un llibre a les mans, llegim poesia i altres textos, i algunes vegades fem lectures col·lectives al pati de l’escola amb un coixí o una tovallola. Ens encanta!


MATEMÀTIQUES

A cicle inicial ens endinsem en el món de les matemàtiques a partir d’un projecte d’ensenyament aprenentatge basat en l’experimentació i la vivència. Tekman Books és una editorial que basa l’aprenentatge de les matemàtiques en les intel·ligències múltiples, seguint un mètode actiu i dinàmic.


PROGRAMA TEI

El Projecte de Tutoria entre Iguals (TEI) s’instaura aquest any dins del Projecte d’escola per primera vegada. La motivació per atendre d’una manera integral el nostre alumnat ens ha portat a implementar el projecte.

L’objectiu del mateix és establir uns mecanismes de prevenció envers l’assetjament escolar o bullying mitjançant la tutorització emocional entre els alumnes. Fomenta el treball de l’educació emocional mitjançant valors com el respecte, l’empatia i la convivència, en favor de la prevenció.

Per dur a terme aquest projecte, els alumnes exerceixen dos rols diferenciats durant el curs: un grup seran els Tutors i, l’altre, els tutoritzats. A la nostra escola, els tutors seran els alumnes de cinquè de primària i els de tercer d’ESO. Els tutoritzats seran els de tercer de primària i els de primer d’ESO, respectivament.

Per tal que el projecte s’implementi positivament, tutors i tutoritzats reben formació durant el curs i se’ls fa un seguiment mitjançant diferents dinàmiques que afavoreixen la cohesió entre ells.

Últimes entrades