El racó del psicòleg: Inici de curs

Escola Betúlia Inici de curs

Benvolgudes famílies,

Us donem la benvinguda. Ha començat el curs i a l’escola es poden observar tot un ventall de reaccions abans i després d’obrir portes.

Els més petits i les més petites mostren diversitat de sentiments i reaccions: curiositat, il·lusió, neguit, enyorament, plor, alegria, etc. S’inicia un procés d’adaptació per als infants que famílies i escola hem d’intentar que sigui el més fàcil i plaent possible.

Els alumnes i les alumnes que ja porten recorregut a l’escola tornen per retrobar-se amb companys i companyes, amics i amigues i, per descomptat, amb les mestres i els mestres que els tornaran a acompanyar un curs més en la seva educació i desenvolupament com a persones individuals i socials. N’hi ha que arriben amb ganes d’explicar com ha anat l’estiu i què han fet, n’hi ha que tenen ganes d’ensenyar el nou material que tot just estrenen i també n’hi ha qui voldrien que les vacances s’allarguessin una mica o molt més.

I per últim, els alumnes i les alumnes que ja són a ESO arriben amb un univers encriptat d’emocions , actituds i predisposicions envers el nou curs i les noves decisions.

En tots els casos, des d’ EI3 fins a 4t d’ESO, l’objectiu d’unificar esforços i recursos entre les famílies i l’escola és una constant i una fita en si mateixa. D’acord amb aquest objectiu, us facilitem aquest enllaç http://familiaiescola.gencat.cat/ca, on podreu trobar informació i recursos que esperem que us siguin útils i inspiradors.

Des del servei d’orientació quedem a la vostra disposició.

Ben cordialment,

Pere J. Clavero Escola Betúlia Psicòleg orientador educatiu Col. 11990