Menuda Badalona – El Màgic

Menuda Badalona! és un projecte d’aprenentatge interdisciplinari creat per l’equip del BDN Lab, en el qual participen deu centres educatius de Badalona amb l’objectiu final de construir mitjançant la fabricació digital una maqueta de la ciutat. Els i les alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Betúlia han participat en aquest projecte elaborant la maqueta del Centre Comercial  Màgic Badalona a escala 1:200.

Els i les alumnes han dissenyat totes les parts de la maqueta amb aplicacions de modelatge 3D i aplicacions d’editors d’imatge com el FreeCad, GIMP i Cura, i posteriorment han realitzat la fabricació d’aquestes parts amb màquines de tall làser, màquines de tall de vinil i impressores 3D.

Totes les maquetes estan actualment exposades al Museu de Badalona, i a partir de setembre seran exposades al Màgic Badalona, us hi esperem a tots!

Fase 1: Adquisició de coneixements
Tots els alumnes van aprendre el programa de disseny 3D FreeCad a l’Escola a l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica. I també van realitzar uns tallers al BDN Lab de Fabricació digital i de Disseny 3D per impressió 3D.

Fase 2: Disseny dels elements principals
Es van crear unes comissions per poder realitzar les diferents tasques del projecte, les diferents comissions van ser: paisatge, esfera, edifici 1, edifici 2, edifici 3 i carreteres.
Cada comissió va utilitzar GoogleEarth per mesurar les dimensions de les diferents parts del centre comercial, un cop es van tenir les mides, es van crear les diferents parts amb el programa FreeCad, un programa de disseny 3D  per ordinador. Un cop es van crear totes les peces, es van enviar al BdnLab per ser tallades amb la màquina làser utilitzant contraplacat.
L’esfera va ser creada amb el FreeCad utilitzant macros del propi programa.

Fase 3: Muntatge i detalls
Els alumnes van enganxar i pintar les diferents parts de la maqueta.
També van dissenyar amb el FreeCad els diferents elements que apareixen a la maqueta: arbres, cotxes, pistes de bàsquet, logos, carreteres, lletres i escales.

Menuda Badalona - El Màgic -Escola Betúlia Impressió 3D
Etiquetes: 3r ESO, ESO, Impressió 3D