RA RA RA! Gregori Mustafà!

A l’Escola Betúlia, el Nadal és una gran festa i celebrem la seva arribada d’una manera molt especial. Podríem dir que l’Escola Betúlia i el Patge Gregori Mustafà van de la maneta. Fa molts anys que el Patge ens ve a visitar quan arriba el desembre. Ell i el seu fidel company, en Camelus, un camell una mica entremaliat que de vegades en fa de grosses, es passegen per l’edifici d’educació Infantil i primària vigilant que tots els nens i nenes es portin bé.

A vegades passen coses màgiques: s’obren i es tanquen els llums, ens truquen a la porta, cauen paperets del sostre, veiem el guant i la capa del patge per damunt de les finestres, sentim el repic dels cascavells d’en Camelus… En aquests moments els infants ja saben que el patge és a prop! Criden, s’esveren, i gaudeixen d’allò més! Cada dia de desembre el Patge Gregori ens deixa un missatge i ens explica les aventures del seu dia a dia. Els alumnes d’Infantil i cicle inicial es reuneixen a la sala i llegeixen el missatge diari. Quina eufòria! Hi ha dies que en Camelus fa de les seves i sovint se li escapa un pipí… o encara pitjor… alguna cosa que fa una mica de pudor! I apa! Ja tenim l’escola que no s’hi pot ni respirar!

I quan arriba la reunió de patges! Quin misteri! En Gregori i els patges de Badalona es reuneixen per decidir qui anirà a portar les joguines a casa de cadascú. Sovint es fa tard i per això s’han de quedar a dormir! I ja tenim el Patge i en Camelus dormint dins d’una tenda en plena escola! Aquestes coses màgiques són records que sempre quedaran en la memòria dels infants. I l’últim dia… Ai l’últim dia! El patge arriba sempre amb un vehicle diferent! Fins ara ha arribat amb tants transports: amb carro, amb bici i sidecar, amb patinet, amb cavall, amb cotxe d’època, amb remolc, amb burro…!  Amb què vindrà aquest any???

Ja veieu que el Patge Gregori és una icona màgica, un referent de l’Escola Betúlia. Els exalumnes, que ja són pares o mares, encara ara  gaudeixen del record que en tenien ells quan eren nens i nenes i venien a l’Escola. Molts d’ells encara s’emocionen veient als seus fills amb les mateixes carones que tenien ells de petits. Ja fa més de 40 anys que aquesta tradició forma part de la nostra identitat. Una tradició molta betulina, pionera i molt nostra. Gràcies, patge, per venir sempre a la nostra Escola, l’Escola Betúlia.

Escola Betúlia - Patge Greogri Mustafà
Escola-Betulia-Patge-Greogri_IG_2037-s